Tuesday, June 12, 2007

Tortilla (span.)

Tortilla (spanish)

ca. 500 g leftover potatoes
1 onion or 1 leek
vegetables (e.g. tomatoes)
sausages or chorizo (or similar)
5-6 eggs
salt, pepper
smoked paprika

method:
(if not using leftover potatoes: peel and cut into 1 cm slices and boil for 5 min.) Chop onion. Coarsely chop vegetables and sausages. Fry onions or leek in olive oil until soft over medium heat. Add potatoes and fry for 5 min. Add remaining vegetables and sausage (or similar). Whisk eggs and seasonings and pour over potatoes. Cover and fry for 20 min. in non-stick pan.




Tortilla (spanisch)

ca. 500 gekochte Kartoffelreste
1 Zwiebel oder 1 Stange Lauch
Gemüse (z.B. Tomaten)
Würstchen oder Chorizo o.ä.
5-6 Eier
Salz, Pfeffer,
spanisches Paprikapulver

Zubereitung:
(wenn rohe Kartoffeln verwendet werden: in 1 cm dicke Scheiben schneiden und ca. 5 min. kochen) Zwiebel hacken. Gemüse und Wurst grob würfeln. Zwiebel oder Lauch in Olivenöl weich dünsten. Die Kartoffeln zugeben und 5 min. braten. Restliches Gemüse und Wurst o.ä. zugeben. Eier mit Gewürzen verquirlen und über die Kartoffeln gießen. Zugedeckt und in beschichteter Pfanne 20 min. braten.

No comments: